11 Φεβ 2020 HORECA: Σταθερή αξία για τον Τουρισμό και τη Μαζική Εστίαση
Με τους καλύτερους οιωνούς μπήκε στα 20΄s η HORECA και κατ’ επέκταση η διοργανώτρια εταιρεία FORUM Α.Ε. Το κορυφαίο trade show αποδείχτηκε για πολλοστή φορά πώς είναι ο στυλοβάτης του κλάδου του Τουρισμού και της Μαζικής Εστίασης.
Ένα ακόμα 4ήμερο κατά το οποίο το Metropolitan Expo μετατράπηκε στο κέντρο του εμπορικού σύμπαντος του ho.re.ca. ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω του σημαντικό αριθμό συμφωνιών καθώς και leads – παρακαταθήκη για ένα ακόμα πιο επικερδές μέλλον. Στην φετινή διοργάνωση, από τις 7 έως τις 10 Φεβρουαρίου, καταγράφηκαν περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες που εκπροσώπησαν 40.000 επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού αλλά και του ευρύτερου επισιτιστικού κλάδου. Ήταν δε, χαρακτηριστικό το γεγονός πώς ενώ οι πύλες των halls άνοιγαν στις 10 π.μ. η προσέλευση του κόσμου άρχιζε κάθε μέρα μία ώρα νωρίτερα ενώ η ροή ήταν αμείωτη καθ’ όλη τη διάρκεια και των τεσσάρων ημερών.
Ποιοτική αναβάθμιση του επισκεπτικού κοινού
Το πλέον εντυπωσιακό είναι πώς μετά από 15 σερί χρονιές η HORECA συνεχίζει να σημειώνει ανοδική πορεία και ιδιαίτερα στο κομμάτι της προσέλκυσης επισκεπτών που αποτελούν τους decision makers σημαντικών ξενοδοχειακών μονάδων, αλυσίδων εστιατορίων, νυχτερινών κέντρων και καφετεριών.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως την Δευτέρα η προσέλευση ήταν αυξημένη κατά 12% σε σχέση με την Κυριακή η οποία, παραδοσιακά, είναι η εκθεσιακή ημέρα που σημειώνει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Η ακόμα πιο αναβαθμισμένη ποιοτικά παρουσία των επισκεπτών ήταν ένα σημείο στο οποίο όχι απλά στάθηκαν αλλά υπερτόνισαν όλοι οι εκθέτες κατά την επιτόπια έρευνα της συντακτικής μας ομάδας. Όλοι τους υπογράμμισαν το πόσο ωφέλιμη ήταν για τους εμπορικούς τους στόχους αυτή η εξέλιξη. Οι εμπειρότεροι από αυτούς, συνδυάζοντας deals, leads και decision makers, προσβλέπουν σε βάθος 6μήνου μέχρι και διψήφια αύξηση των τελικών συμφωνιών συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.
Στο εκθεσιακό σκέλος, 550 εκθέτες κατέκλυσαν και τα 4 halls του Metropolitan Expo, βάζοντας ξανά πολύ μεράκι και φαντασία στα περίπτερα τους, αρκετά από τα οποία δεν είχαν και πολλά να ζηλέψουν από κανονικά υπερπολυτελή καταστήματα. Τα δε προϊόντα και οι υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν κάλυπταν κάθε πτυχή, ανάγκη και οικονομική δυνατότητα.
Τα special events κέντρισαν το ενδιαφέρον
Αναπόσπαστο κομμάτι κι εξίσου σημαντικό με το εκθεσιακό σκέλος αποτελούν οι παράλληλες εκδηλώσεις της HORECA. Μέσα από workshops, case studies και συζητήσεις σε πάνελ τόσο οι επισκέπτες όσο και οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ανοίξουν τους επιχειρηματικούς τους ορίζοντες έχοντας εμπεριστατωμένη ενημέρωση και ακούγοντας φρέσκιες ιδέες. Οι δε διαγωνισμοί για την ανάδειξη των νέων κορυφαίων bartenders και baristas είχαν να δώσουν ξεχωριστή λάμψη.
Πιο αναλυτικά, μεγάλη αίσθηση προκάλεσε το νεοσύστατο Business Lab που διεξήχθη στο Hall 3. Το ειδικό stage όπου πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από διακεκριμένους επιτυχημένους επαγγελματίες κι επιχειρηματίες από τους χώρους των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των cafe-bars, ήταν καθημερινά «sold out».
Στο Hall 1 συναντήθηκαν ο καφές και το ποτό δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο μίγμα γεύσεων, αρωμάτων, γνώσεων, απόψεων και… ανταγωνισμού. Από την μία η σκηνή του Beer & Spirits με πρωτότυπες ομιλίες αλλά και τα πανελλήνια πρωταθλήματα κοκτέιλ κι από την άλλη το stage των Coffee Events όπου έγιναν οι διαγωνισμοί για την ανάδειξη των top Ελλήνων baristas, κράτησαν τον κόσμο σε εγρήγορση.
Η καλή ελληνική κουζίνα είχε την δική της special παρουσία στο Hall 4 τόσο μέσα από τα live cooking shows (και όχι μόνο) του εντυπωσιακού stage του Gastronomy Forum καθώς και του Ελληνικού Πρωινού.
Σημαντική ήταν και η διεξαγωγή της 9ης ετήσιας Γενική Συνέλευσης του Ξ.Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε την πρώτη ημέρα της HORECA, προσελκύοντας εκατοντάδες ξενοδόχους που κατέκλυσαν την συνεδριακή αίθουσα. Η κλιματική αλλαγή, οι νέες τεχνολογίες, οι νέες συνήθειες του κοινού αλλά και οι ευκαιρίες που παρέχει η καινούργια δεκαετία στον κλάδο του Τουρισμού ήταν μερικά από τα μείζονα θέματα που αναλύθηκαν.